zarządzanie zadaniami w firmie

Ostatnia sytuacja na świecie zmusiła wielu pracodawców i pracowników do przestawienia się w tryb zdalny. Na początku niosło to za sobą wiele pytań i wątpliwości. Obawy dotyczyły głównie braku motywacji pracowników do pracy lub spadku produktywności.

Jednak czas pokazał, że sporo pracowników całkiem dobrze radzi sobie z pracą w domowym zaciszu. Warto zauważyć, że to w głównej mierze od umiejętności zarządczych menedżerów zależy, czy pracownikom będzie dobrze pracowało się w domu.

Zarządzanie zadaniami w firmie przy pracy zdalnej — najważniejsza jest komunikacja.

Zarządzanie zadaniami w firmie w trybie pracy zdalnej wiąże się ze zmianą stylu zarządzania pracownikami. W takiej sytuacji kierownicy powinni się skupić przede wszystkim na ustaleniu kanałów do bieżącej komunikacji oraz systemem informowania o postępach w pracy. Niestety maile się do tego nie nadają.

Wiele firm chwali sobie codzienne krótkie spotkania, na których pracownicy wymieniają się wątpliwościami i postępami w pracy. Jednak to od specyfiki danego zespołu zależy, jaka powinna być częstotliwość i długość takich spotkań.

Niektóre firmy korzystają również z wewnętrznych komunikatorów, które są zazwyczaj częścią systemów zarządzania jakością. Pozwala to na zachowanie bezpieczeństwa wymiany danych oraz na bieżącą wymianę informacji.

Zarządzanie zadaniami w firmie przy pracy zdalnej — ustalenie czasu pracy.

Dobrą praktyką jest też ustalenie czasu pracy, a raczej dostępności pracowników. Home office ma tę zaletę, że każdy może pracować w swoim trybie — jedni lubią rano, drudzy wieczorem, trzeci ciągiem przez parę godzin, a czwarci w blokach z przerwami. Jednak to do kierownika zespołu należy odpowiedzialność za ustalenie 8 godzin, w których cały zespół musi być pod kontaktem. Takie rozwiązanie na pewno usprawni komunikację oraz pozwoli na szybsze rozwiązywanie problemów.

Zarządzanie zadaniami w firmie przy pracy zdalnej — informowanie o postępach.

Bardzo ważne jest również kontrolowanie postępów w pracy. Kierownik czy pracodawca z oczywistych powodów nie mają bezpośredniego dostępu do tego, co robi pracownik. Dlatego warto używać narzędzi do ustalania zadań, w których pracownik będzie mógł oznaczyć zrobione fragmenty.

 

Czytaj więcej: Praca zdalna a elektroniczny obieg dokumentów.

Autor redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.