digital radio

Aż ponad połowa społeczeństwa w naszym kraju słucha radia. Mimo upływu wielu lat radio nadal utrzymuje się w czubie najczęściej używanych środków masowego przekazu. Pomimo faktu, że najczęściej wykorzystujemy je do słuchania muzyki, wszelkiego rodzaju audycje oraz programy informacyjne wcale nie tracą na popularności.

Zdecydowana większość ankietowanych osób twierdzi, że radia słucha głównie podczas jazdy samochodem lub w pracy. W momencie, gdy w Polsce wprowadzone tak zwane radio cyfrowe, stało się ono jeszcze bardziej popularne. Digital radio zapewnia znacznie lepszy zasięg oraz wyższej jakości barwę dźwięku. Dzięki nowym  technologiom możemy zapomnieć o przerwanych audycjach lub szumie w słuchawkach i na odbiorniku.

Kto najczęściej słucha radia? Tutaj nie możemy określić jednej grupy wiekowej, która dominuje w tym aspekcie. Rzeczą, którą możemy natomiast wyróżnić, są okoliczności i sposób słuchania radia. Młodzi ludzie zdecydowanie najczęściej mają kontakt z muzyką i audycjami radiowymi jadąc samochodem i przebywając w miejscu pracy. Seniorzy natomiast stawiają na tradycyjne odbiorniki radiowe w swoich domach.

Ulubioną porą słuchaczy na włączenie radia jest poranek. To właśnie wtedy największy procent odbiorców włącza swoje radio i słucha różnego rodzaju programów informacyjnych, wiadomości oraz muzyki. Każdy chyba przyzna, że ulubione piosenki potrafią dodać energii i dodatkowo pozwalają na odrobinę relaksu.

Zarówno klasyczne radio, jak i coraz popularniejsze radio cyfrowe praktycznie nie ma przeciwników. Słuchacze są zadowoleni z udostępnianych treści audycji, a ze względu na ilość dostępnych kanałów i stacji, każdy może dobrać coś dla siebie. W tegorocznych badaniach aż ponad 70% Polaków codziennie słucha radia fm. Warto wspomnieć, że jeszcze dwa lata temu takie osoby stanowiły nieco ponad 50%.

Autor redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.